Intrebari si Raspunsuri
In continuare prezentam o serie de intrebari si raspunsuri culese din activitatea Camerei Notarilor Publici Iasi:
Pentru a obtine o consultatie in materie notariala, trebuie sa va adresati unui birou de notar public.
Nu, in zilele de sambata si duminicia Camera Notarilor Publici Iasi nu are program de lucru cu publicul.
Este insa posibil sa inmanati acele documente unei alte persoane si acea persoana sa vina in locul dumneavoastra cu documentele, in timpul programului Serviciului de Apostilare/Supralegalizare. Acea persoana trebuie sa aiba asupra sa si actul sau de identate valabil. Nu este nevoie sa ii inmanati si actul dumneavoastra de identitate, este necesar DOAR actul de identitate al acelei persoane.
Da, puteti trimite documentul prin alta persoana pentru a fi apostilat sau supralegalizat. NU este nevoie sa trimiteti si actul dumneavoastra de identitate, acea persoana sa aiba asupra sa insa propriul sau act de identitate.
Nu, nu este posibil sa se aplice apostila/supralegalizarea fara a se prezenta documentul in original. Daca nu mai gasiti originalul documentului notarial, puteti solicita biroului notarial care a eliberat documentul un duplicat sau o copie legalizata din arhiva. Daca acel birou notarial nu mai functioneaza, puteti solicita cererea de eliberare a unui duplicat/copii legalizate din arhiva biroului notarial care i-a preluat arhiva, sau Camerei Notarilor Publici daca arhiva a fost preluata chiar de Camera.
Nu, Camera Notarilor Publici este autorizata sa apostileze/supralegalizeze doar acte notariale, emise de un notar public in conditiile legii.
Pentru a obtine o copie certificata dupa un document aflat in arhiva Camerei Notarilor Publici este necesar fie ca dumneavoastra sa fiti semnatar al acelui document, fie sa fiti descendent/mostenitor al unei persoane care a semnat documentul respectiv, fie sa justificati un interes legitim prin prezentarea unor documente in acest sens.
Daca nu va puteti prezenta personal pentru a obtine copia certificata dupa documentul din arhiva Camerei, puteti fi reprezentat în relaţia cu Camera Notarilor Publici de reprezentantul legal, de o persoană împuternicită prin procură autentică/notariala, ori de avocat în baza împuternicirii avocaţiale.
Persoana care se prezinta la Camera pentru a obtine o copie certificata dupa un document din arhiva trebuie sa aiba asupra sa actul de identitate valabil.
Actele intocmite de Notariatul de Stat Vaslui sunt pastrate la sediul secundar din Vaslui al Camerei Notarilor Publici Iasi, si puteti adresa cererea dumneavoastra pentru eliberarea copiei certificate din arhiva chiar la sediul secundar din Vaslui al Camerei.
Pentru a obtine o adresa privind valoarea orientativa a unui imobil, trebuie sa prezentati o copie dupa actele de proprietate ale imobilului, si daca sunt intocmite - schitele cadastrale.
Trebuie sa aveti asupra dumneavoastra si actul de identitate valabil.
Indiferent unde este amplasat imobilul pe raza judetelor Iasi si Vaslui, puteti adresa cererea de obtinere a unei adrese privind valoarea orientativa a imobilului oricaruia dintre sediile Camerei Notarilor Publici Iasi. Chiar daca este imobil de Iasi, puteti adresa cererea sediului secundar din Vaslui al Camerei.
In nici un caz NU va puteti identifica cu permisul de conducere! Va puteti identifica doar cu un buletin sau carte de identitate in termen de valabilitate, sau cu o carte de identitate provizorie valabila, sau va puteti identifica cu pasaportul daca aveti domiciliul in strainate si acest lucru este inscris ca atare in pasaport.
Daca doriti sa contactati un notar din cadrul Camerei Notarilor Publici Iasi, din judetul Iasi sau Vaslui, puteti cauta chiar pe paginile acestui website, sectiunea Notari Publici din cadrul meniului principal.
Daca notarul cautat este de pe raza unui alt judet decat Iasi si Vaslui, puteti interoga baza de date online gestionata de Uniunea Nationala a Notarilor Public din Romania, pe care o gasiti la urmatoarea adresa web: baza de date UNNPR - notari publici